onsdag 3. april 2013

Tilbake under trærne igjen



Jeg har alltid trodd dette stedet like ved Tambaram het Anaparam, men så enkelt var ikke navnet. Navnet var visstnok mye lenger, muligens heter det Anandapuram om Google maps har rett.

Jeg var på dette stedet hvor vi hadde møte under åpen himmel mellom to hus for flere år siden. Senere fikk de bygget et kirke på en tomt som visstnok var eid av to brødre eller iallfall to eller flere fra samme familie. Det første bildet viser dette lokalet. På grunn av ting jeg ikke kjenner til har menigheten måttet flytte lenger ned i gata i retningen som vår kjære venn viser oss på bilde nummer to. Dermed ble det igjen måter under trærne på en liten gårdsplass bare et titalls meter fra det gamle lokalet. Huset i bakgrunnen innholdt også et lite rom med to plaststøpemaskiner som jeg måtte be for. Nå er det ikke første gang jeg ber for maskiner, så dette gikk bra. Disse folka fortjener virkelig en velsignelse slik de står på for å tjene sine penger og stiller sitt hus og sin gårdsplass til rådighet for menigheten. 

Det ble som vanlig et herlig måte på dette stedet med 30-40 mennesker til stede. En herlig liten utpost.

Plaststøpemaskinene produserte forøvrig plastkorker til flasker.