fredag 29. mars 2013

Dagsenter for de minste

I området rundt Tambaram er det mange fattige familier. Menigheten til Nelson driver nå et meget godt prosjekt med å gi de minste mat og omsorg. De er tre ledere som steller med barna, viser dem film på TV, noe som er populært og dessuten enkel sang og undervisning. Som du ser av bildene så er de ikke så gamle. 

Pastor Nelson forteller meg at de har ingen støtte til dette prosjektet, likevel så driver de det i tro og håp at de skal klare å finansiere dette. Det trengs ca 12.000 rupies i måneden for å hjelpe alle disse 15-20 barna med mat og omsorg. Dette tilsvarer ca 1.300 norske kroner. Nelson har forsiktig spurt flere organisasjoner og enkeltpersoner om å være med på å støtte dette prosjektet, men foreløpig er det ingen som har hatt mulighet til å hjelpe. 
-Jeg er ikke så god til å skaffe sponsorer og penger, sukker Nelson med et lite smil.
-Foreldrene til barna betaler 100 rupies (11 kr) i måneden slik at det ikke er helt gratis, forteller Nelson.
-Det fine med dere i Europa er at dere sier det som det er om dere vil støtte eller ei. I USA opplever jeg ofte at det er store lovnader, men ingen reel hjelp. Jeg setter pris på ærligheten deres, sier han.
Jeg lover ham imidlertid å skrive om dette på bloggen og om noen er interessert så er det bare å ta kontakt. Det praktiske er enkelt å ordne om noen har lyst til å støtte dette prosjektet.
På telefon forteller Øivind Flaten at IRR Mission får inn veldig lite penger til prosjektene i Tambaram. Så dermed har jeg slått et slag for Nelson og Tambaram. Her foregår det veldig mye positivt. Det fine med India er at lite penger gir veldig mye hjelp.